Hướng dẫn dùng Family Sharing trên iOS 8

Cho đến nay, việc chia sẻ hình ảnh, nhạc, phim và các bàn bạc khác trên iTunes với các thành viên trong gia đình bạn vẫn là một vấn đề nan giải.

Các mẫu mèo may mắn chất nhất: https://mèomaymắn.vn/

Với iOS 8, Apple đã cho ra đời giải pháp đồng bộ mua hàng mà không phải cung cấp thông báo ID và mật khẩu Apple của bạn. Tính năng Family Sharing cho phép 6 thành viên trong gia đình bạn cùng chia sẻ nội dung, hình ảnh, vị trí, lịch từ account cá nhân của mỗi người.

Bạn đã sẵn sàng để đồng bộ hoá cuộc sống số của gia đình mình chưa? Dưới đây là hướng dẫn chi tiết làm thế nào để kích hoạt và dùng tính năng Family Sharing tiện dụng trên iOS 8.

1. Tải iOS 8

 



Để khởi động Family Sharing, quờ các thiết bị phải chạy trên hệ điều hành iOS 8. Nếu bạn hoặc thành viên gia đình bạn chưa có iOS 8, tìm và tải trực tiếp, hoặc vào Settings > General > Shoftware Update và làm theo hướng dẫn để cài đặt.

2. Kích hoạt Family Sharing

Để sử dụng Family Sharing, bạn cần một người đóng vai trò là chủ account. Một khi chức năng Family Sharing được kích hoạt, mọi giao tiếp thực hành từ các thiết bị có kết nối, sẽ bị trừ vào trương mục iTunes chung.



Để thiết lập Family Sharing, bạn vào Setting > iCloud > Set up Family Sharing… > Get Started > Continue trên thiết bị iOS của mình. Nhập ID Apple của bạn nếu được đề nghị, đồng ý với các điều kiện, bấm “Continue” để xác nhận thanh toán cho iTunes, iBooks và App Store cho các thành viên trong gia đình và lựa chọn phương pháp tính sổ.

Tiếp theo, bạn sẽ được hỏi rằng bạn có muốn san sớt vị trí của mình không, tức là các thành viên sẽ biết bạn đang ở đâu. Nếu muốn đổi thay, bạn có thể tắt thiết lập vị trí trong Settings  > iCloud > Share My Location.

Để thêm thành viên vào nhóm, nhấp “Add Family Member…” và nhập tên hoặc địa chỉ email. Khi bạn thêm thành viên, từng người họ sẽ nhận được email đề nghị công nhận. Hãy nhớ, bạn có thể thêm đến 5 thành viên khác trong gia đình.



3. chia sẻ iTunes, ebooks và app store

Khi bạn đã thiết lập Family Sharing, mọi thành viên đều có thể truy cập vận dụng, nhạc, phim, chương trình TV và sách của nhau.

Để tải nội dung của thành viên khác, chỉ cần đăng nhập tài khoản iTunes của bạn, truy cập vào trang “Purchased” trong iTunes, iBook hoặc App Store. Tiếp theo chỉ cần chọn thành viên gia đình có nội dung bạn cần, làm theo hướng dẫn và tải về.

Ẩn và bỏ ẩn giao thiệp



Nếu bạn muốn ẩn hoạt động mua hàng với nhóm Family Sharing, hãy đăng nhập vào iTunes bằng máy tính của bạn. Khi hoạt động này bị giấu đi, các thành viên còn lại sẽ không tải chúng về được.

Để thực hiện, bạn vào “Purchased”, góc phải của iTunes, chọn loại nội dung (music, movies, TV shows, apps hoặc books), bạn sẽ thấy các món hàng bạn mua về, chọn nội dung bạn muốn ẩn và nhấp vào dấu “X” ở bên trái.

Để bỏ ẩn, vào Store > View Account, nhập mật khẩu nếu cần. Kéo xuống “iTunes In the Cloud”, chọn “Manage”, tiếp đến là “Hidden Purchases”, chọn loại nội dung và nhấp “Unhide”.

4. san sớt hình ảnh



Việc đàm đạo hình ảnh với các thành viên trong gia đình của bạn sẽ trở thành dễ dàng hơn nhiều. Nếu bạn vào Photo App, bạn sẽ thấy xuất hiện mục “Family”. Đây là nơi các thành viên trong gia đình có thể san sẻ hình ảnh, video, đăng bình luận. Bạn có thể thiết lập thông tin mỗi khi có nội dung mới.

5. san sẻ lộ trình và nhắc



Với chức năng này, bạn sẽ có thể đảm bảo mọi việc trong gia đình luôn được diễn ra đúng với lộ trình. Vào Calander App, bạn sẽ thấy dòng “Family”. Mọi thành viên đều có quyền truy cập vào lịch trình này, thêm, xoá hoặc sửa đổi các sự kiện. Bạn cũng có thể thiết lập thông báo nhắc nhở mọi người cho từng sự kiện nhất định.

Các nơi bán đá muối hàng đầu https://đámuốihimalaya.vn/

6. san sẻ địa điểm

Khi dự Family Sharing, thiết bị của  bạn sẽ tự động san sớt vị trí ngày nay với các thành viên khác. Để vô hiệu hoá tính năng này, vào Settings > iCloud > Share My Location và chọn “Disable”. Như vậy, sẽ không ai trong nhóm Family Sharing biết bạn đang ở đâu.

Find My iPhone



Với Family Sharing, mỗi thiết bị sẽ tự động hiển thị trong ứng dụng Find My iPhone. Một người nào đó trong gia đình lớp thiết bị mất tích, Find My iPhone sẽ hữu ích trong việc theo dõi.

Để ẩn vị trí của bạn từ các thành viên trong gia đình vào Find My iPhone, đến Family Sharing và vô hiệu hóa “Show My Devices”.

7. vận dụng Find My Iphone



Với Family Sharing, vị trí của mỗi thành viên trong gia đình sẽ tự động hiển thị trong áp dụng Find My Iphone, khi một trong các thành viên mất điện thoại, áp dụng này rất hữu ích.

Nhưng nếu bạn không muốn các thành viên khác biết được vị trí của mình ưng chuẩn Find My Iphone, hãy vào Setting và vô hiệu hoá tính năng “Show My Devices”.

Thiết lập quyền kiểm soát của ba má đối với trẻ

Trẻ em dưới 13 tuổi cũng được tham gia vào Family Sharing. Khi đó, ba mẹ phải tạo một ID Apple cho trẻ, bằng cách vào Settings > iCloud > Family. Ở dưới cùng của màn hình, bạn sẽ thấy câu này:

Khi ba mẹ tạo trương mục cho bé, chức năng “Add to Buy” sẽ được mặc định. Điều này có nghĩa khi con bạn gắng tải bất cứ thứ gì từ iTunes, iBooks or App Store, bé sẽ nhận được thông báo với nội dung “A request to buy this app will be sent to your parents”. (đề nghị này sẽ được gửi đến phụ huynh của bạn)

Theo đó, nhóm gia đình sẽ được thông tin tên đứa trẻ, nội dung tải và giá. Phụ huynh phải bằng lòng thì trẻ mới được tải ứng dụng về.

 Chức năng kiểm soát của phụ huynh trong Family Sharing không dừng lại ở đó. Phụ huynh có thể kiểm soát nội dung truy cập của trẻ bằng cách vào “Restrictions” (trên thiết bị iOS) hoặc “Parental Controls” trong iTunes.

8. Gỡ bỏ Family Sharing

Nếu bạn muốn rời nhóm Family Sharing, hãy nhớ là bạn sẽ mất quyền truy cập vào vận dụng nhạc, phim, chương trình TV, và sách của các thành viên còn lại, cũng như những hình ảnh, nhắc và thông báo vị trí.

Ngoài ra, bạn cũng chẳng thể truy cập bất kỳ nội dung nào được bảo vệ bằng quyền quản lý kỹ thuật số (DRM) mà bạn tải về từ các thành viên trong nhóm trước đây.

Nếu bạn có bất cứ thắc mắc nào về Family Sharing, hãy truy cập vào trang hỗ trợ của Apple.

Until now, sharing photos, music, movies and other iTunes purchases with your family members was a huge headache.

 

With iOS 8Apple finally introduced a way to sync purchases without being forced to share your Apple ID and password information. The new Family Sharing feature allows up to six people to share purchased content, photos, locations and calendars from their individual accounts.

SEE ALSO: 14 Hidden Tricks and Tools in iOS 8

Ready to sync up your family's digital life? Here's a step-by-step guide on how to activate and use the handy Family Sharing feature in iOS 8.

1. Download iOS 8.
 
 

IMAGE: SCREENSHOT, IPHONE


For Family Sharing to work, all devices must be running iOS 8. If you or your family members haven't already, download the update. Go to Settings > General > Software Update on your iOS device, and follow the directions to install it.

2. Enable Family Sharing.

To use Family Sharing, there needs to be one organizer who heads up the account. Once you enable Family Sharing, any purchase made from the connected devices will be charged to the family organizer's iTunes account.
 
 

IMAGE: SCREENSHOT, IPHONE


To set up a Family Sharing account, the family organizer should go to Settings > iCloud > Set up Family Sharing... > Get Started > Continue on his iOS device. If asked, enter your Apple ID, agree to the terms and conditions, and tap "Continue" to confirm that you agree to pay for all iTunes, iBooks and App Store purchases made by family members, and that your payment method is correct.

Next, you'll be asked if you want to share your location with the Family Sharing group, which means all family members can see where you are. If you decide to change your mind later, you can turn off the location setting in Settings > iCloud > Share My Location.

To add family members to your group, tap "Add Family Member..." and type in their names or email addresses. When you add family members, they'll each receive an email that will ask them to accept the Family Sharing invite. Remember, you can add up to five other family members.
 
 

IMAGE: SCREENSHOT, IPHONE


3. Share iTunes, iBooks and App Store purchases.

Once you've set up Family Sharing, everyone can access each others' apps, music, movies, TV shows and books.

To download content from another family member, sign into your iTunes account and visit the "Purchased" pages in the iTunes store, iBook store or App Store. Simply choose the family member whose content you want, and go ahead and download.

Hide and unhide purchases.
 
 

IMAGE: APPLE


If you want to hide your purchases from the Family Sharing group, sign into iTunes on your computer. When you hide your purchases, members of the Family Sharing group won't be able to download them.

To hide purchases, go to "Purchased" on the right side of iTunes, select content type (Music, Movies, TV Shows, Apps or Books) and you'll see your purchases. Choose the icon of the content you want to hide by placing your mouse over it, and click the "X" on the top left corner.

To unhide purchases, go to Store > View Account. If asked, enter your password. Now, scroll down to "iTunes in the Cloud" and click "Manage" next to "Hidden Purchases." Choose the content type, and click "Unhide."

4. Share photos.
 
 

IMAGE: APPLE


Exchanging photos with your family just got a whole lot easier. If you go to your Photos app, you'll see a new stream called "Family." This is where family members can share photos, videos and even post comments. You can also set up notifications to let you know when others add content.

5. Share calendars and reminders.
 
 

IMAGE: APPLE


With Family Sharing's calendar, you can keep your family organized and on schedule. If you go to your Calendar app, you'll notice that a new "Family" calendar appears. Everyone has access to this calendar and can easily add, remove or modify events. You can also set up notifications to remind everyone about certain events.

6. Share location.

Once a family member joins Family Sharing, their device will automatically share their location with everyone in the group. To turn the location feature off on an individual device, go to Settings > iCloud > Share My Location and disable it. That way, no one in the Family Sharing group can see where you are.

Find My iPhone
 
 

IMAGE: APPLE


With Family Sharing, each family member's device will automatically show up in the Find My iPhone app. When someone in your family is searching for a missing device, Find My iPhone can be helpful in tracking it down.

To hide your location from family members on Find My iPhone, go to your Family Sharing settings and disable "Show My Devices."

7. Set parental controls.
 
 

IMAGE: APPLE


Kids under the age of 13 can be a part of Family Sharing, too. However, the family organizer must create the child's Apple ID. To create a child's account, the family organizer can go to Settings > iCloud > Family. At the bottom of the screen, you'll see this:
 
 

IMAGE: SCREENSHOT, IPHONE


Once a parent creates an account for the child, the "Ask to Buy" feature is activated by default. This means when your child tries to download anything from iTunes, iBooks or App Store, he will receive a notification saying, "A request to buy this app will be sent to your parents."

Following this, the family organizer will receive a notification with the name of the child, what he is trying to download and its price. The parent will have to approve the purchase before the child can download it.

Parental controls in Family Sharing don't end there. The family organizer can also control what content his child has access to by going to the "Restrictions" setting (on the family organizer's iOS device) or "Parental Controls" in iTunes.

8. Remove Family Sharing.

If you want to leave a Family Sharing group, keep in mind that you will no longer have access to your family members' apps, music, movies, TV shows and books. The same goes for the shared photos, calendar, reminders and location information.

Additionally, you won't be able to access any content protected by digital rights management (DRM) that you downloaded from another family member in the group.

If you have additional questions about Family Sharing, visit Apple's support page.

Xem các mẫu xe đạp thể thao https://xedapkhaisang.com/danh-muc/xe-dap-the-thao